15 Temmuz 2019 Pazartesi

21/90... 15. Gün... Peki ya ruhunuz?

Ve; 21/90 programının ilk 21 günlük bölümünün son haftasına girdim.
Yapacaklarım, yiyeceklerim, rutinim geçen 2 hafta ile aynı olacak. Sadece hareket kısmını biraz daha aktif tutmak için çaba gösteriyor olacağım.

Ne yiyiyorum, ne içiyorum, neler yapıyorum; tabi ki diyet veya kilo verme yolculuğunda önemli olabilir ki; her insanın yeme içme programı ihtiyaçları doğrultusunda birbirinden farklı olmalıdır ama bir fikir vermesi açısından yine de merak edilir. Tamam!

Ama işin asıl ruh boyutu var. Oraya bakıyor musun? Kilo vermeye karar verdin, yola çıktın. Vücudunu beslemek üzere bir plan edindin. Belki vücudunu güçlendirmek ve zindeleştirmek üzere de bir spor programı oluşturdun. Harika! Peki ya ruhun? Onu bu süreçte beslemek, motive etmek, odakta kalmasını sağlamak için neler yapıyorsun veya yapacaksın; bir planın var mı? Yok mu? Üzgünüm ama o zaman bu yolculuğunda, hele ki benim gibi uzun sürmesi beklenen bir yolculukta çok zorlanacaksın ve belki de, benim de defalarca yaşadığım gibi; yolculuğu yarıda bırakıp, yine mutsuz, yine umutları kırılmış, "yine olmadı" hissini bilmem kaçıncı defa yaşıyor bulacaksın kendini...

Bu olumsuz tabloda yer almamak için; kilo verme yolculuğunda vücudumuzu nasıl sağlıklı besleyeceğimizi planlarken, mutlaka ruhumuz için de destekler bulmamız gerekiyor. Özellikle bu yolculuğa neden çıktığımızı unutmamak, hedefimizi kendimize hatırlatmak, odağımızı kaybetmemek ve kuvvetlendirmek adına; yapacağımız etkinlikler, bulacağımız, edineceğimiz yol arkadaşları işe yarayacaktır. Örneğin; günlük tutmak, sosyal medyada gruplara katılmak, okumak, eğitimlere katılmak ki bunun artık pek çok yolu var; berebir koçluk, seminerler, uzaktan eğitim ve YouTube eğitim videoları... Kendine en uygun yolu belirle ve değişimini gör 😉

Yarından itibaren, kendi seçtiğim yolu seninle paylaşıyor olacağım.